Liquiditeitsoverzicht opstellen enorm onderschat

Het bijhouden van je financiën in het bedrijfsleven is enorm belangrijk. Bijhouden hoeveel kosten je maakt en hoeveel geld je verdient is de basis hiervan en heel veel mensen houden het hierbij, maar dit is helemaal niet slim. Je kunt vaak iets over het hoofd zien en misschien wel denken dat je minder winst maakt dan dat je doet of andersom. Het bijhouden van een liquiditeitsoverzicht is niet onbelangrijk en vaak onderschat. Een liquiditeitsoverzicht opstellen is niet enorm veel werk en geeft een goed beeld van de financiën binnen jouw bedrijf.

liquiditeitsoverzicht

Verschil tussen winst-verlies balans en liquiditeitsoverzicht.

Er is een groot verschil tussen een winst-verlies balans en een liquiditeitsoverzicht. het grootste verschil is dat een winst-verlies balans alleen de kosten en de omzet meeneemt om zo de winst te berekenen. Een liquiditeitsoverzicht opstellen gebeurt ook met cash en bankrekeningen. Zo krijg een totaalbeeld van de financiën van de afgelopen maanden. Zo kun je van te voren al bepalen of je een investering kunt doen of niet, omdat je weet of je geld overhoud aan het eind van de volgende maand als alles zoals normaal verloopt. Dat weet je door dit overzicht op te stellen.